Hektiskt liv

Alla har väl sina perioder som är mer eller mindre hektiska. Alltid är dem hektiska på något vis. Perioder där man kan ta det helt lugnt finns typ inte. Man måste alltid hålla igång vare sig man är ledig eller jobbar. Är man helt ledig (vilket man inte är så ofta) så blir dagen hektisk ändå. Man vill hinna med så mycket men det finns så lite tid. Människor runt omkring förväntar sig att man ska ta tid till dem, men det är ju så många människor att ta hänsyn till, samtidigt som man behöver tid för sig själv för att kunna göra saker som får en att slappna av och bara njuta. Sen allt som man måste göra vid sidan av, Städa, diska, tvätt osv. Allt detta ska man hinna med dem små stunderna man är ledig. Sen vill man gärna sova ut också och då går ju halva dagen..

Kommer man någonsin få slappna av och bara njuta till 100%?

Mitt liv består just nu av jobb, bussresor mellan väsby och danderyd, plugga inför körkortet, danne träffar jag bara på kvällen så vi sover tillsammans sen ska antingen han eller jag jobba. Jag räknade ut att vi kommer inte vara lediga en hel dag tillsammans förräns om ca 5 veckor. Men det är väl så det är att vara vuxen. Hur kan vuxna människor orka leva ett sådant liv? 

Om man tänker efter.. hur många av era föräldrar gör det dem älskar?? Inte på jobbet utan utanför jobbet bara för sig själva? Ja du, jag tycker inte det verkar vara så många som har tid att spendera tid på det som intresserar dem eftersom det är tvätt, matlagning, städning osv. 

Vi säger att vi har hela livet på oss, men tänk bara vad gjorde du för en vecka sen.. jag var på hoffmaestro vilket inte känns som en vecka sen.. vad har hänt den här veckan som har fått tiden att gå så fort? Jobb, bussresos mellan väsby och danderyd, körkort osv. Ska hela livet gå såhär fort? Fyfan va tråkigt. 

Dem där bussresorna är rätt sköna faktiskt så jag ska inte prata illa om dem. Jag tänker jävligt mycket och funderar på olika saker. Jag kommer även på en massa saker som jag tänker skriva här men det har jag såklart glömt när jag har tid framför datorn haha.

Jaja, så länge men är frisk så ska man vara glad :)

Kommentarer
Postat av: ivo

Tänk på att vissa har barn också..

2010-09-18 @ 01:00:50
Postat av: johanna

Ja okej förlåt att ja glömde det..

2010-09-19 @ 12:27:01
URL: http://nordqviist.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0